Top chart

  • Jen v Evropě se ročně konají stovky filmových festivalů. Konkurentů má MFF Karlovy Vary mnoho a organizátory trápí malé dotace od státu. Ty nyní pokryjí jen zhruba třetinu z celkových 140 milionů korun, kolik festival stojí. Asi proto je letos jedním z jeho témat produkce nízkonákladových filmů.

  • Bývalá polská exportní banka BRE, která dnes působí jako mBank také v Česku a na Slovensku, expanduje se svým na míru ušitým on-line bankovním systémem do Francie. Klientem je poštovní banka La Banque Postale. mBank, která na projektu spolupracuje s poradenskou firmou Accenture, ukazuje, co všechno je v éře digitalizace finančních služeb možné.

  • Společnost Tatry Mountain Resorts v šesti měsících do konce dubna (její finanční rok začíná 1. listopadu) meziročně zdvojnásobila čistý zisk na 11,47 milionu eur. Kromě Slovenska a Česka funguje TMR také v Polsku. Do svých polských areálů hodlá investovat 57 milionů eur.

  • Před deseti lety žebříčky tržních hodnot ovládaly firmy s jedním výrobkem (např. ropou). Nyní jsou podle ING nejsilnější firmy, které nabízejí celou řadu výrobků a služeb, bez kterých se jejich zákazníci jen těžko obejdou (např. Amazon, Apple či Alphabet).

  • Množství peněz, které se v Česku protočí v byznysu kolem koní, roste. Nyní na 100 tisíc obyvatel země připadá 832 koní, zatímco před deseti lety jich bylo jen 612.

Glosa a grafy o tom, jak je hypoteční bankovnictví výdělečné

Ševče, drž se svého kopyta (a náklady na uzdě)! Příběh ziskovosti Hypoteční banky, kterou od roku 2000 ovládá ČSOB, dokazuje stálou platnost tohoto rčení. V různých ‚obalech‘ umí Hypoteční banka svým klientům prodat velmi dobře stále tentýž produkt: úvěr na nákup nemovitosti. Podle analýzy společnosti Helgi Library tkví kouzlo vysoké ziskovosti banky v tom, že dokonale kontroluje své náklady. Její bankéři - když už jsme u těch okřídlených přirovnání - sekají hypotéky jako Baťa cvičky. Nelze se divit, že ČSOB včetně Hypoteční banky tvoří jednu samostatnou divizi v rámci belgické finanční skupiny KBC.

Hypoteční banka, výnos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Základem vysoké ziskovosti Hypoteční banky je její vysoká nákladová efektivita. Banka těží z rychle rostoucího trhu, je schopna si udržovat svůj vysoký tržní podíl okolo 25 procent, ale také těžit ze spolupráce s ČSOB. Provozní náklady pod 20 procenty průměrných výnosů (takzvané cost-to-income ratio) je číslo naprosto nevídané. S průměrnými náklady mezi 40-50 procenty výnosů patří České banky mezi nejvíce efektivní v Evropě. Rakouské či německé banky například mají podíl nákladů na výnosech 60-70 procent.

Hypoteční banka, vlastní kapitál

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hypoteční banka je nadprůměrně zisková, i když to tak na první pohled nevypadá. Průměrná ziskovost vlastního kapitálu (takzvaný return-on-equity neboli ROE) dosahuje sice v posledních letech jen okolo 10 procent, což je zhruba o pětinu pod úrovněmi obvyklými na domácím bankovním trhu. Hypoteční banka ovšem pracuje s dvojnásobně velkým kapitálem, než je na trhu obvyklé (měřeno kapitálovou přiměřeností - v průměru okolo 35 procent), proto srovnatelná ziskovost ROE banky dosahuje téměř 20 procent. Pro porovnání nejziskovější banky v západní Evropě, mezi něž patří hlavně finanční domy ve Skandinávii, dosahují ROE okolo 15 procent. Ziskovost nad 10 procent je v bankovnictví dnes považována za úspěch.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru