Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v pololetí provozní zisk bez započtení jednorázových položek o 11,8 procenta na 1,81 miliardy eur (47,2 miliardy korun). To je lepší výsledek, než čekali analytici. Firma v pondělí uvedla, že k růstu přispěl vyšší prodej piva v Evropě díky dřívějšímu nástupu teplého letního počasí a také pozdější termín velikonočních svátků. Heineken je druhým největším pivovarem na světě.

Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk dosáhne 1,76 miliardy eur. Prodej piva, příjmy i zisky na srovnatelném základě vzrostly na všech odbytištích firmy, přičemž v Africe a na celém americkém kontinentě pivovar zlepšil slabé výsledky prvního čtvrtletí.

V Evropě, kde firma dosáhla nejvyšších zisků, Heineken zvýšil objem prodeje nejvíce ve Francii, v Itálii, Španělsku a v Portugalsku. Heinekenu se dařilo i ve Vietnamu, který patří k jeho úspěšným trhům.

Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, vedle značek stejného jména třeba také Amstel, Desperados, Tiger a Sol. V České republice vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist