Švýcarský potravinářský gigant Nestlé koupil majoritní podíl v americkém řetězci kaváren Blue Bottle Coffee a vstoupil tak do světa špičkových specializovaných kaváren, píše agentura Reuters. Výrobce instantní kávy a kapslí Nespresso finanční stránku akvizice ve čtvrtečním prohlášení neuvedl. Podle zdroje blízkého jednání Nestlé za řetězec zaplatilo okolo 425 milionů dolarů (přes devět miliard korun).
Ve Spojených státech v současné době probíhá konsolidace sektoru takzvané třetí vlny kávy. Tento trh je zaměřen na náročné zákazníky, kteří "vyrostli" na Starbucks, ale už pokročili k exotičtějším nápojům z kávy.
Společnost Nestlé uvedla, že řetězec Blue Bottle bude i nadále fungovat samostatně. Stávajícímu managementu a zaměstnancům zůstane menšinový podíl. Firma se sídlem v Kalifornii provozuje kávové bary v minimalistickém stylu ve velkých městech v USA a v Japonsku.
Nestlé je největším producentem balených potravin na světě. Vyrábí například kávu Nescafé, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik nebo kořenicí směsi Maggi. V Česku patří do skupiny továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Studentská pečeť, Margot, Kofila, bonbony Bon Pari, Jojo a Lentilky.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist