Švýcarský potravinářský gigant Nestlé koupil majoritní podíl v americkém řetězci kaváren Blue Bottle Coffee a vstoupil tak do světa špičkových specializovaných kaváren, píše agentura Reuters. Výrobce instantní kávy a kapslí Nespresso finanční stránku akvizice ve čtvrtečním prohlášení neuvedl. Podle zdroje blízkého jednání Nestlé za řetězec zaplatilo okolo 425 milionů dolarů (přes devět miliard korun).

Ve Spojených státech v současné době probíhá konsolidace sektoru takzvané třetí vlny kávy. Tento trh je zaměřen na náročné zákazníky, kteří "vyrostli" na Starbucks, ale už pokročili k exotičtějším nápojům z kávy.

Společnost Nestlé uvedla, že řetězec Blue Bottle bude i nadále fungovat samostatně. Stávajícímu managementu a zaměstnancům zůstane menšinový podíl. Firma se sídlem v Kalifornii provozuje kávové bary v minimalistickém stylu ve velkých městech v USA a v Japonsku.

Nestlé je největším producentem balených potravin na světě. Vyrábí například kávu Nescafé, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik nebo kořenicí směsi Maggi. V Česku patří do skupiny továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Studentská pečeť, Margot, Kofila, bonbony Bon Pari, Jojo a Lentilky.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist