Internetový obchod Notino.cz (dříve Parfums.cz) expanduje na další tři evropské trhy – do Belgie, Nizozemska a Chorvatska. Celkem tak e-shop působí v 19 zemích Evropy včetně Velké Británie a ve Spojených státech amerických. Ve zbytku letošního roku má expanze po Evropě pokračovat.

"Notinu se dlouhodobě daří a v posledních letech se stále více rozrůstáme," uvedl marketingový ředitel Radek Ondrášík. "Jsme připraveni na všech třech trzích uspět," dodal.

Obrat na trhu s kosmetikou v Nizozemsku je v přepočtu přibližně 75 miliard korun a v Belgii je to zhruba 50 miliard korun. Podle Ondrášíka tak je prostor pro růst tržeb a rozšiřování zákaznické základny v nových zemích více než značný. Obrat na trhu veškerého rychloobrátkového zboží v Česku loni činil osm miliard korun.

Notino letos koupilo 75procentní podíl v německém prodejci kosmetiky Mussler Beauty. Rodinná firma sídlící ve Stuttgartu má roční obrat kolem 320 milionů korun. Akvizice urychlila expanzi společnosti na německý trh.

Internetový obchod letos očekává nárůst tržeb na zhruba sedm miliard korun. Loni společnost zvýšila tržby o 31 procent na 5,9 miliardy korun. Notino patří mezi největší tuzemské e-shopy. Podíl Česka na celkovém obratu firmy dosahuje zhruba 20 procent.

E-shop funguje v ČR od roku 2004, do loňska pod názvem Parfums.cz. V Česku zaměstnává 1000 lidí. Zakladatelem e-shopu je Michal Zámec, podle údajů v obchodním rejstříku firmu vlastní Notino Limited se sídlem na Kypru.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist