Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v dalších měsících expanzi do Polska a Maďarska. V Česku je internetový obchod poprvé v zisku a za letošní rok očekává tržby přes miliardu korun. V pondělí to řekl spolumajitel Zoot.cz Ladislav Trpák.

"Jestliže chceme být v módě hlavní hráč na trhu střední a východní Evropy, tak nám ještě několik trhů zbývá. Přemýšlíme o expanzi, kde se díváme i po akvizičních příležitostech," uvedl ředitel. Expanzi do Polska a Maďarska chce firma zvládnout do 18 měsíců. Ani v západní Evropě by Zoot podle Trpáka nebyl bez šancí.

Tržby letos vzrostly o 40 procent meziročně a v dalším roce by růst měl být podobný. "Naše ambice je začít šlapat na paty klasickým maloobchodním hráčům, ať už se jedná o H&M či C&A. Naše ambice je dostat se v horizontu tří let nad ně. Růst nad 40 procent ročně se dá udržet," dodal Trpák.

Zoot vydá další dluhopisy za 150 milionů korun. Možnost investovat nabízí i zákazníkům

Ze sortimentu obchodu jsou nejprodávanější šaty, bundy, džíny a trička. Nyní Zoot startuje novinku, která má zákazníkům pomoci při výběru správné velikosti oblečení a odstranit nutnost si zboží zkoušet před koupí. Software bude porovnávat údaje v profilu zákazníka se skutečnou velikostí oblečení naměřenou ve skladu a zákazníka pak například upozorní na nevhodnou objednanou velikost.

Zoot také změní celý způsob chodu výdejen. Z kamenných poboček, které firma nazývá výdejny radosti, se mají stát prodejny nového formátu. Zmizí z nich například prodejní pulty, zákazníci budou mít zboží na vyzkoušení již připravené v kabinkách. Prodavačky také mají mít k dispozici tablety, a budou tak moci lépe zákazníkům poradit.

Ženy tvoří v Česku 80 procent zákazníků Zootu, v Rumunsku je to 60 procent. Nejvíce přitom utrácejí ženy starší 35 let. Řada žen ovšem nakupuje oblečení i pro své partnery.

Zoot.cz upsal v létě během jednoho měsíce dluhopisy v objemu 150 milionů korun. Podle Trpáka se další emise v blízké době nepřipravuje. Celkem má obchod nyní 40 výdejen v Česku, na Slovensku a v Rumunsku. Ve špičce předvánoční sezony očekává až 40 tisíc vyexpedovaných kusů zboží za den.

Trh s módou tvoří v Česku zhruba 80 miliard korun, on-line prodej z toho tvoří asi desetinu. Češi podle průzkumů utrácejí nejméně za módu z okolních států. Podíl výdajů na oblečení na celkových příjmech se v Česku blíží třem procentům, například na Slovensku to je ovšem 4,5 procenta.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist