Špatný rok pro luxusní značky je zřejmě definitivně zapomenutý. Do Evropy opět proudí turisté, kteří za drahé zboží rádi utrácejí, pryč jsou i obavy z brexitu nebo klesající poptávka v Číně. Za luxusní zboží letos lidé po celém světě podle společnosti Bain & Company utratí až 259 miliard eur, což je o čtyři procenta více než před rokem.

Rekordní tržby a zisky však zatím počítají jen francouzští výrobci luxusu, italské firmy ztrácí. Čistý zisk největšího hráče na trhu, francouzské společnosti Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), vzrostl v první polovině letošního roku o více než čtvrtinu na 2,3 miliardy eur. Ještě lépe si vedla další francouzská značka Kering. Výdělek společnosti se za prvních šest měsíců roku zvýšil dokonce o 77,6 procenta na 825 milionů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se