Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby o 1,3 procenta na 5,35 miliardy korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 17,1 procenta na 705,7 milionu korun. Stejně jako v minulých kvartálech je důvodem boj Kofoly o vyšší marže na polském trhu a vysoká cena cukru.

Hlavní sezona se ale podle firmy vydařila: ve třetím čtvrtletí jí i přes nejchladnější září za poslední desetiletí vzrostly tržby o 3,2 procenta a EBITDA o 5,8 procenta. Tržby za devět měsíců Kofole narostly jak v Česku a na Slovensku (meziročně o 3,6 procenta), tak v adriatickém regionu (o 23,7 procenta).

"Celkové meziroční tržby Kofoly bez započítání polského trhu rostly o 8,4 procenta. Máme velkou radost z adriatického regionu, kde se nám silně zhodnocují úspěšné akvizice ve Slovinsku a Chorvatsku. Dlouhodobě se nám daří na československém trhu, který vytváří
více než dvě třetiny skupinového profitu," uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

V Polsku podle něj Kofola investuje do vlastních značek a snižuje závislost na značkách privátních.

Od příštího roku bude Kofola na polský trh dodávat ledové čaje Nestea, uzavřela o tom dohodu s jejich majitelem, společností Nestlé.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist