Podnikatel Michal Mička po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat hlavně do technologických start-upů. Jeho investiční společnost Incomming Ventures má podíl například v alternativní taxislužbě Liftago nebo společnosti Expando, která pomáhá e-shopům na zahraničních trzích. Se svým druhým fondem C2H se zaměřuje na tradiční české značky – po třetinovém podílu ve výrobci kol Favorit koupil 80 procent módní značky Pietro Filipi. Zlepšit chce hlavně internetový prodej oděvní firmy.

Do technologických start-upů jste zatím vždy vstupoval jako minoritní akcionář. Teď poprvé budete mít většinu. Proč jste se tak rozhodl?

Ke každé investiční příležitosti je nutné přistupovat individuálně. V Pietro Filipi to dává smysl pouze s významnou majoritou. Je třeba hodně věcí změnit a posunout dopředu.

Druhá největší česká módní firma Pietro Filipi mění majitele. Firma má potíže, nový investor chce posílit on-line prodej

Navíc je mi značka osobně blízká, protože o módu jsem se vždy zajímal. Když o tom tak přemýšlím, byl to můj sen a odjakživa jsem do módní branže směřoval a chtěl jsem se v ní více realizovat.

Investice do start-upů jsou více o důvěře v tým a podpoře jak finanční, tak strategické. V Pietro Filipi je nutné si ohrnout rukávy a jít hluboko do procesů ve společnosti. Těším se na to a vidím v této oblasti velký potenciál.

S jakým výnosem byste byl spokojen? Pokud se o tom budeme bavit čistě jako o investici.

Potenciál výnosu je obrovský vzhledem k pořizovací ceně a ambicím vydělávat stovky milionů korun ročně v dlouhodobějším horizontu a expanzi na zahraniční trhy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se