Největší čínský internetový obchod Alibaba Group Holding investuje 22,4 miliardy hongkongských dolarů (62,2 miliardy korun) do nákupu více než třetinového podílu v největším čínském provozovateli hypermarketů Sun Art Retail Group. Alibaba v pondělí uvedla, že se tak stane druhým největším akcionářem společnosti Sun Art, která v Číně provozuje asi 450 hypermarketů.

Transakce je součástí širší snahy společnosti Alibaba propojit internetový obchod s kamennými prodejnami.

"Kamenné prodejny hrají nepostradatelnou roli na cestě ke spotřebiteli," upozornil generální ředitel Alibaby Daniel Zhang. Alibaba od roku 2015 investovala do kamenných prodejen přes 9,3 miliardy dolarů (více než 200 miliard korun).

"Vstupují do oblasti, která není jejich hlavní silnou stránkou," řekl agentuře Reuters jeden z analytiků společnosti Bain & Company. "Na jednu stranu je to skutečně zapotřebí, na stranu druhou ale čelí řadě problémů, s jakými se nikdy nepotýkali," dodal.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist