Oděvní společnost H&M se potýká se změnami na trhu s oblečením. V posledním čtvrtletí utržila o čtyři procenta méně než o rok dříve. Tržby se tak snížily na 58 miliard švédských korun (151, 5 miliardy korun). Zisk před zdaněním ale přesáhl 4,9 miliard. Byl tak o více než miliardu vyšší, než ve třetím kvartálu, kdy se na výsledku podepsaly slevy v letních měsících.

Ve snaze upevnit svou pozici na trhu se firma v roce 2018 chystá otevřít vlastní e-shop v Indii a další on-line franšízy v Saudské Arábii a Spojených Arabských Emirátech. Co se týká kamenných obchodů společnost loni otevřela na 479 nových obchodů, 91 jich však zavřela. H&M očekává, že letos otevře na 390 prodejních míst především na Ukrajině a v Uruguayi. 170 se jich ale chystá zavřít. V reakci na to akcie prodejce klesly o 6,3 procenta.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se