Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší leden v celé historii firmy. Celosvětově dodala 103 800 vozů, meziročně o 10,7 procenta více. Meziroční propad dodávek ale zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Superb a Yeti, který ale již není v prodeji. Nahradil ho nový model Karoq, jehož firma v lednu dodala 3900 kusů. Škoda Auto to ve středu uvedla v tiskové zprávě.
I přes propad zůstává nejprodávanějším modelem Octavia. V lednu jich automobilka dodala zákazníkům 35 700, meziročně to je o 4,5 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia, která zaznamenala ve srovnání s loňským lednem nárůst o 7,2 procenta. Pokles dodávek hlásí i model Superb, meziročně o 8,3 procenta, v lednu jich firma dodala 12 400. V lednu pak Škoda dodala také 13 600 kusů nového SUV Kodiaq, který se začal oficiálně prodávat v loňském roce.
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům oproti stejnému měsíci minulého roku o 13 procent na 38 600 vozů. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, vzrostly dodávky zákazníkům na 12 800 vozů, což je meziroční nárůst o 14,4 procenta. Výrazný růst zaznamenala automobilka v Nizozemsku, kde meziročně dodala o 93,4 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla firma v Rakousku, Itálii, Francii, Belgii, Švédsku, Dánsku a Norsku.
Ve střední Evropě zaznamenala firma meziroční nárůst dodávek o 12,3 procenta. Na domácím českém trhu byl prodej 8600 vozů o 12,1 procenta vyšší než loni. Dvouciferného růstu dosáhla značka na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku. Růst o 101,2 procenta hlásí Škoda v Chorvatsku.
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 15 procent na 2800 vozů. V Rusku vzrostly o 26 procent na 4500 vozů.
V Číně, na největším trhu značky, dosáhla Škoda s 31 500 dodanými vozy ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku nárůstu o pět procent. Pozitivně značka hodnotí také trhy v Indii a Turecku, kde zaznamenala růst o 13,8, respektive o 22 procent.
Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist