Naftové automobily z německého koncernu Daimler byly vybaveny několika softwarovými funkcemi, které byly zřejmě vyvinuty pouze proto, aby vozy prošly emisními testy ve Spojených státech. Informoval o tom německý list Bild am Sonntag s odvoláním na dokumenty amerických vyšetřovatelů.
Jednou z funkcí podle listu například bylo vypnutí systému pro snižování emisí po ujetí 26 kilometrů. Další funkce sloužila ke zjišťování toho, zda je automobil testován. Inženýři automobilky Daimler přitom podle listu v interní e-mailové komunikaci vyjadřovali pochybnosti o tom, zda jsou takovéto funkce legální.
Daimler čelí kvůli emisím naftových automobilů vyšetřování ve Spojených státech i v Německu. Koncern již dříve uvedl, že tato vyšetřování by mohla vyústit ve značné pokuty a svolávání vozů.
Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist