Japonská automobilka Nissan Motor Co v pátek představila automobil s poloautonomním řízením nazvaný Easy Ride (snadná jízda) a současně udělala první krok do sektoru sdílených jízd samořízenými vozy, kde si na pozici světové jedničky brousí zuby Uber i řada dalších technologických firem. Ve spolupráci s japonským poskytovatelem mobilních her DeNA Co. začne vůz testovat v březnu na silnicích Jokohamy.

Zákazník si bude moci vůz rezervovat s využitím mobilní aplikace. K testování systému se automobilce už upsalo na 300 osob. Zatím se bude jezdit na trase o délce 4,5 kilometru u sídla Nissanu v Jokohamě a přilehlého nákupního centra. Do komerčního provozu má služba vstoupit počátkem 20. let.

Stejně jako jiné samořízené vozy i Easy Ride je vybaven kamerami, senzory a radary, které rozpoznávají chodce, křižovatky, semafory a další vozidla. Nissan nicméně uvedl, že systém není bezchybný a zásah člověka je někdy nutný.

Jak poznamenala agentura Reuters, nabízením celé služby Nissan vstoupil do sektoru naplno, neboť se nechce stát "Foxconnem v automobilovém průmyslu", tedy pouhým dodavatelem vozidel společností, které alternativní jízdy provozují.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist