Prodej kubánských doutníků loni vzrostl o 12 procent a svému monopolnímu výrobci Habanos S.A. vynesl rekordních 500 milionů dolarů (10,3 miliardy korun). Podle pondělního vyjádření společnosti na zahájení výročního kubánského Festivalu doutníků se na výsledku výrazně podepsala vyšší poptávka na jejím třetím největším trhu - v Číně -, která vzrostla o 33 procent.

"Čína má nepochybně potenciál stát se globálně největším trhem," řekl agentuře Reuters viceprezident Habanos José María López. Největšími odbytišti jsou v současnosti Španělsko a Francie. Firma doutníky značek Cohiba, Montecristo a Romeo y Julieta vyváží do 150 zemí. Do Evropy loni zamířilo 54 procent exportu, následovala Latinská Amerika a Kanada se 17 procenty a Asie s 15 procenty.

Kvůli obchodnímu embargu zůstává pro Kubánce i nadále tabu nejdůležitější trh s doutníky, který představují Spojené státy. Turisté z USA si z návštěvy Kuby nicméně mohou přivézt domů až 100 doutníků, napsala agentura DPA.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist