Španělský módní koncern Inditex loni zvýšil celoroční čistý zisk o sedm procent na 3,4 miliardy eur (asi 87 miliard korun) a tržby o devět procent na 25,3 miliardy eur. Dařilo se především internetovému prodeji, který stoupl o 41 procent a na celkových tržbách se již podílí deseti procenty. Je to nicméně slabší růst než předloni, kdy se tržby zvýšily o 12 procent a zisk o deset procent. Majitel řetězců Zara a Massimo Dutti, který působí i v České republice, doplácí na silné euro, poznamenala agentura DPA.

Firma je náchylná na výkyvy měnového kurzu. Náklady Inditexu se počítají v eurech, ale většinu obratu společnost vytváří v jiných měnách.

Koncern loni otevřel 60 nových poboček a dále posiluje internetový prodej. Jeho výsledky firma, která musí čelit digitální konkurenci typu amerického Amazonu, letos zveřejnila poprvé. Zboží objednané na internetu si lze zdarma vyzvednout v prodejnách, které na dobrých adresách slouží jako přehlídky prodávaných oděvů.

Švédský rival H&M na internetu prodá 12 procent svých oděvů, obě firmy ale v on-line prodeji zatím zaostávají za britskými maloobchodníky Next a M&S. Podle analytičky Anne Critchlowé z banky Société Générale, kterou cituje agentura Reuters, prodává M&S na internetu již 18 procent a Next dokonce 40 procent zboží.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist