Český internetový obchod Kytary.cz expanduje do Velké Británie. Na tamní trh se tak dostanou i některé české značky. Expanze na další trhy EU bude letos pokračovat, oznámila v pondělí firma.

"Britskou mutaci e-shopu Kytary.co.uk spouštíme tento týden, a to i přes spoustu rizik, která přinese brexit. Velká Británie je stále jeden z nejsilnějších e-commerce trhů v Evropě," uvedl vedoucí marketingu e-shopu Filip Černý.

Firma podle něj bude klást důraz na produkty, které nejsou v Británii k dostání – to se týká třeba českých výrobků. "Rozhodně to nebude snadný boj, ale my jsme přesvědčeni, že i zde umíme najít tržní skuliny a být úspěšní. Britský trh je obecně dost konzervativní, postavený na zavedených značkách. My přineseme i levnější nástroje zaměřené na prvonákupčí nebo vybavení pro začátečníky," dodal Černý.

Podle něj mají Kytary.cz na novém trhu konkurenční výhody, jakými jsou cena, nadstandardní záruky, možnost vrácení zboží a zákaznický servis. "Například tříletá záruka nebo prodloužená doba na vyzkoušení nástroje není v Británii nic běžného," řekl Černý.

E-shop nyní kromě Česka působí na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku. Na českém trhu mají Kytary.cz více než padesátiprocentní podíl, tržby firmy loni dosáhly téměř půl miliardy korun. V ČR má e-shop tři prodejny.

Českých e-shopů, které expandují do zahraničí, podle odborníků letos výrazně přibude. "Pokud jde o budoucnost, čekáme, že množství expandujících e-shopů se letos významně zvýší. Na trhu je dostatek kapitálu a investorů, kteří takový záměr – je-li realisticky nastavený – mohou podpořit," řekl již dříve ředitel konzultační společnosti Acomware Jan Penkala.

Například Alza.cz se letos zaměří na Maďarsko a Německo. On-line obchod Vemzu.cz chce vstoupit do tří dalších zemí, nyní se rozhoduje mezi Polskem, Maďarskem, Rumunskem, Bulharskem a Chorvatskem. Také internetový obchod Notino, který prodává parfémy a kosmetiku, ohlásil vstup na nové trhy.

Podle ředitele srovnávače cen Heureka.cz Tomáše Bravermana je z pohledu českých e-shopů zajímavou zemí Maďarsko nebo také země bývalé Jugoslávie. "V jejích zemích mají e-shopy podíl na trhu jedno až dvě procenta, ale posilují až o 40 procent ročně. Tamní e-commerce ještě nestačila vyrůst, což je velká příležitost pro nás Čechy," uvedl Braverman. Kategorie, se kterými se bude českým e-shopům nejsnáze prorážet v zahraničí, jsou podle něj kontaktní čočky, erotické pomůcky nebo pneumatiky.

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. Tržby e-shopů stouply o 18 procent na 115 miliard Kč.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist