Herbert Diess, dosavadní šéf značky Volkswagen, by se měl stát novým šéfem celého koncernu. Agentura Bloomberg to píše s odvoláním na nejmenované zdroje s tím, že změnu by dozorčí rada měla probrat už tento pátek.
Diess, který do Volkswagenu přišel v roce 2015 z automobilky BMW, by měl nahradit Matthiase Müllera, který bojuje s následky emisního skandálu koncernových aut.
Úterní tiskové prohlášení koncernu jen naznačuje, že se chystají personální změny v managementu. Podle něj je Müller připraven "přispět ke změnám".
Müller se stal šéfem firmy krátce poté, co v září 2015 vypukl skandál s falšováním emisí dieselových motorů koncernových aut. Firma kvůli skandálu čelí jak vysokým pokutám, tak problémům s prodejem tisíce vozů s vadnými motory. Navíc, německá města mohou zavádět omezení pro vjezd aut s dieselovým motorem, automobilka proto nabídla výměnu starších vozů za nové - už nezávadné.
Müller nedávno při prezentaci výroční zprávy uvedl, že automobilka chce masivně investovat do elektromobilů.
Šedesátiletý Diess přišel do firmy v létě 2015 a šéfoval značce VW, tedy největší části koncernu. Byl v častých sporech s odboráři a pokoušel se nejen škrtat náklady, ale i zjednodušit složitou strukturu vedení automobilky.
Podle agentury Bloomberg se vedení firmy po skandálu snaží dát větší pravomoci šéfům jednotlivých značek a regionů.
Jakákoli změna ve Volkswagenu bude mít vliv i na značku Porsche, s níž je majetkově i manažersky úzce provázán. Porsche je spolu s vládou spolkového státu Dolní Sasko největším akcionářem Volkswagenu.
Ten loni prodal po celém světě 10,7 milionu osobních a nákladních aut všech svých značek, do nichž patří také Škoda Auto.
Zprávu o výměně vedení přijaly trhy příznivě, akcie automobilky v úterý stouply o více než čtyři procenta.