Společnost ABF převzala firmu Incheba Expo Praha, která organizuje veletrhy na pražském výstavišti v Holešovicích. ABF, která vlastní výstaviště v Praze Letňanech, chce v Holešovicích vedle veletrhů pořádat i kulturní akce. Uvedla to v úterý Nicole Mertinová ze skupiny SPGroup podnikatele Pavla Sehnala, která je majitelem ABF. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) návrh na povolení spojení těchto firem zatím nedostal, sdělil jeho mluvčí Martin Švanda.

Podle něj je ale běžné, že firmy uzavřou transakci a návrh k antimonopolnímu úřadu dávají se zpožděním. "Nesmějí ale samozřejmě vykonávat kontrolu nad přebíranou firmou, pokud nemají naše povolení," uvedl mluvčí. V případě, že by společnosti, které splňují kritéria jako společný obrat přes 1,5 miliardy a každá aspoň 250 milionů korun, návrh nepodaly, úřad s nimi podle Švandy zahájí řízení pro uskutečňování nepovoleného spojení.

ABF patří mezi nejvýznamnější organizátory výstav a veletrhů v ČR a od akvizice si podle Mertinové slibuje mimo jiné rozšíření spolupráce s hlavním městem. "Praha by se měla zařadit mezi silná evropská města s bohatým veletržním programem a naše akvizice společnosti Incheba Expo Praha a její budoucí rozvoj by k tomu měly napomoci," uvedl předseda představenstva ABF Sehnal.

ABF několik let ovládá výstaviště v Letňanech prostřednictvím dceřiné firmy PVA a ročně tam pořádá více než stovku akcí. V Holešovicích pod ní nově přechází skupina veletrhů včetně dvou největších Holiday World a Pragodent. Všechny plánované veletrhy v Holešovicích se pod novým majitelem uskuteční v původních termínech, doplnila Mertinová.

Podle analýzy Agentury pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav AMASIA EXPO patřily v roce 2016 podle plochy mezi největší organizátory výstav v ČR Veletrhy Brno, ABF Veletržní správa, Incheba Expo, Výstaviště České Budějovice a Expo Mokrá. Podle počtu návštěvníků vedly Veletrhy Brno následované ABF.

ABF v roce 2016 podle databáze Prodata utržila 290 milionů korun a její zisk překročil 30 milionů korun. Incheba Expo Praha, jejíž mateřskou firmou je bratislavská Incheba, ročně pořádá v areálu holešovického výstaviště zhruba 20 akcí a v roce 2016 podle databáze Prodata vykázala tržby 103 milionů korun a zhruba čtyřmilionovou ztrátu.