Ztráta železničního dopravce RegioJet se loni meziročně téměř ztrojnásobila. Ze zhruba 13,3 milionu korun v roce 2016 vzrostla v roce 2017 na 35,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, na kterou upozornil server E15.cz.
Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 milionu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.
Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale v roce 2017 stouply celkové dluhy RegioJetu o více než 300 milionů korun na miliardu. Počet zaměstnanců loni vzrostl oproti roku 2016 o více než stovku na 496. Firma od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha–Brno–Vídeň.
RegioJet vznikl v roce 2009. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu na trase Praha–Ostrava–Žilina–Košice a od prosince 2015 na trase Praha–Olomouc–Přerov. Od roku 2012 její sesterská společnost RegioJet se sídlem v Bratislavě provozuje vnitrostátní železniční dopravu na Slovensku.
Dopravce má podle informací na svém webu 127 vozů sestavovaných většinou do devíti souprav. Základ tvoří vozy od rakouských a švýcarských drah, firma si také nechala vyrobit nové vagony od rumunské společnosti Astra. Soupravy RegioJetu táhnou lokomotivy Škody vyrobené na začátku 90. let.
Konkurenční státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 milionů korun, meziročně o 102 milionů korun vyšším. Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 milionů korun.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist