Desítky německých měst se chystá zakázat vjezd starších automobilů s naftovými motory. Cílem je zlepšit kvalitu ovzduší. Opatření se dotkne milionů řidičů. Aby nebyli zcela diskvalifikováni z městského provozu, přišla v úterý německá vláda s řešením, jak by se mohli zákazu vyhnout. Starší vozy bude možné dodatečně vybavit novým katalyzátorem využívající takzvanou technologii SCR.
Ta funguje tak, že se před katalyzátor výfukových plynů vstřikuje směs AdBlue. Jedná se o směs močoviny a demineralizované vody. Vozidlo díky ní ve výfukových plynech vypouští převážně vodní páru a dusík. Výměnu by řidiči nemuseli platit. Náklady si má rozdělit stát a samotné automobilky. O tom, jak přesně, se ještě bude jednat.
Vůbec největším dodavatelem AdBlue na světě je podle vlastních slov společnost GreenChem. Původem nizozemská firma je od roku 2009 součástí koncernu Agrofert, který vybudoval současný premiér Andrej Babiš. Agrofert na AdBlue zdaleka nevydělává pouze jako dodavatel.
Co se dočtete dál
- Dále se dočtete:
- Jak na informaci reaguje Agrofert?
- Jak rychle roste poptávka po směsi AdBlue a jak už pomáhá GreenChemu?
- Jak se chtějí Němci zbavit "špinavých automobilů"?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.