O tom, jak funguje svět bankovnictví v době mileniálů a moderních technologií, pojednává konference Banking in Motion, která se koná v Praze dne 22. října 2018 v prostorách České národní banky. Hovořit na ní budou přední odborníci z oblasti bankovnictví i fintechu, tedy finančně-technologických firem.
Konference o zákaznicky orientovaných finančních službách je rozdělená do dvou panelů. V prvním zasednou experti na témata zákaznické zkušenosti, transformace bank, fintech a kyberbezpečnost, kteří nepracují v českých bankách. Na jejich diskusi pak naváže právě panel českých bankovních manažerů, kteří témata zákaznické orientace a transformace řeší tady a teď. Obsah jejich diskuse můžete ovlivnit i vy, diváci živého přenosu. Stačí položit dotaz pomocí aplikace sli.do nebo jednoduše formulářem vedle okna živého přenosu.
Kdo jsou účastníci našich panelů?
První panelová diskuse (9:15-11:00)
Diskuzi o technologiích s podtitulem Jak odpovědět na výzvy, které s sebou přináší orientace bank na potřeby zákazníky? bude moderovat Miroslav Zámečník, ekonom, publicista, poradce České bankovní asociace. Diskuze se zúčastní:
Phil Bonhard – šéf zákaznické zkušenosti v britské Lloyds Banking Group
Ředitel zákaznické zkušenosti a UX designu Philip Bonhard pracoval pro velké poradenské společnosti, v akademickém prostředí i v bankách, a navíc má svou designovou agenturu. V současné době pracuje v Lloyds Banking Group jako vedoucí zákaznické zkušenosti v oblasti podvodů a ověřování totožnosti; jeho hlavním úkolem je připravit proces dvoufaktorového ověřování tak, aby byl jednoduchý a uživatelsky příjemný. Philip má doktorát z oboru interakce člověk-počítač na University College London. Velmi ho baví navrhování produktů a služeb, které lidem zlepšují život. Je přesvědčen, že tvorba věcí je mnohem důležitější než mluvení o tvorbě věcí.
Nikolaos Chrysaidos - šéf bezpečnosti a analýzy hrozeb pro chytré telefony v antivirové společnosti
Avast
Nikolaos se zabývá analýzou mobilního malwaru, reverzním inženýrstvím a penetračním testováním aplikací. Hledá chyby v zabezpečení a cesty, jak se chránit před aktuálními mobilními hrozbami. Se svým týmem taky pracuje na projektu apklab.io, což je platforma na analýzu mobilních hrozeb, která bezpečnostním odborníkům usnadňuje odhalování a výzkum mobilního malwaru.
V roce 2016 se zapojil do programu Avastu v Silicon Valley s názvem Team Drivers, který se věnoval výzkumu zabezpečení chytrých vozidel a který úspěšně nahlásil chybu v zabezpečení aplikace Tesla Motors pro Android. Dále se jako vedoucí týmu zúčastnil cvičení NATO (CCDCOE) Cyber Coalition 2016 a úspěšně složil úkoly týkající se mobilního zabezpečení. Má bakalářský titul z informatiky z Waleské univerzity a magisterský titul z kybernetického zabezpečení z University of York.
Michal Kratochvíl – ředitel fintechové společnosti BudgetBakers, bývalý řídící manažer v poradenské společnosti Accenture
Osoba Michala Kratochvíla není v žádném případě příkladem dnešního startupového klišé. Michal strávil celkem 22 let v poradenské firmě Accenture a dodával projekty do velkých mezinárodních kolosů v Čechách a následně byl řídícím manažerem této poradenské firmy pro celou střední a jihovýchodní Evropu. Pak mu ale náhoda pomohla rozhodnout se a přejít z velké korporace do světa startupů. Ocitl se na správném místě ve správnou dobu a měl možnost koupit podíl ve StartupYardu. Postupně se hlouběji seznamoval s portfoliem projektů StartupYardu, ale i se startupovým světem jako takovým. Tak narazil i na BudgetBakers, které dnes spoluvlastní a vede. Vždy se věnoval bankám, onlinu a posledních šest let pak digitálu a technologickým změnám v bankovním sektoru.
Pavel Kysilka – zakladatel a ředitel vzdělávací instituce 6D Academy, bývalý šéf České spořitelny
Pavel Kysilka je známý zkušený bankéř, který dlouhá léta vedl Českou spořitelnu. Lze proto s jistotou říct, že banky zná velmi důkladně. Do diskuse o transformaci velkých bank na zákaznicky orientované flexibilní poskytovatele finančních služeb přispěje svými praktickými zkušenostmi z pozice top manažera, ale také očima vizionáře digitálních služeb. Po odchodu z České spořitelny se totiž Pavel Kysilka začal věnovat vzdělávacím a poradenským aktivitám zaměřeným na digitální transformaci s hlubokou znalostí posledních trendů ve světě finančních služeb. V 6D akademii tyto trendy zasazuje do širšího rámce společenského vývoje, který musí technologickému pokroku stačit.
Cedric Maloux – zakladatel a šéf startupového inkubátoru StartupYard, poradce začínajících technologických firem
Ředitel známého pražského inkubátoru StartupYard vystudoval kybernetiku se zaměřením na umělou inteligenci. Internetové startupy vyvíjí už od roku 1996 a prošel si s nimi obdobími slávy i bídy. Když nepracuje na svých projektech, radí Cedric zakladatelům startupů jak růst, a to vycizelováním business plánů, přípravou na shánění externích investorů nebo poradenstvím v oblasti škálování a růstu.
Vincent Piron – partner belgické části poradenské společnosti KPMG, specialista na transformaci bank pro digitální věk a orientaci na zákazníka
Vincent Piron je partnerem v belgickém KPMG a má více než 25 let zkušeností v oblasti strategie, podnikové transformace a komplexního řízení změn ve finančních službách. Má za sebou velké mezinárodní projekty v sektoru financí, které řídil v úzké spolupráci s nejvyšším vedením těchto podniků. Je členem globálního zákaznického centra excelence KPMG, kde se zabývá vývojem nástrojů a metod v oblasti zákaznické zkušenosti, omnichannel, digitalizace, analytiky, prodeje a služeb.
Druhá panelová diskuse (11:30-13:00)
Diskuzi mezi bankovními manažery s podtitulem Proměna bank a jejich příprava na budoucnost bude moderovat Zdeněk Tůma, partner poradenské společnosti KPMG a bývalý guvernér České národní banky. Diskuze se zúčastní:
Monika Hrubá – ředitelka zákaznického výzkumu v České spořitelně
Monika vystudovala psychologii na FF UK a mediální studia na FSV UK a tyto dvě specializace pak využívala ve svém pracovním životě při analyzování potřeb klientů jak v Čechách, tak i v zahraničí. Do České spořitelny nastoupila v únoru 2017 jako vedoucí oddělení výzkumu a zastřešovala tak veškeré klientské výzkumy, spouštěla měření okamžité zpětné vazby Echo a dodávala klientský pohled do všech klíčových iniciativ banky
Michaela Lhotková – šéf oddělení pro osobní finance, platební karty a platební řešení v ČSOB
Michaela Lhotková pracuje ve skupině ČSOB od roku 2002. Z oblasti korporátní klientely se postupně přes oblast SME Úvěrů přesunula do SME segmentu, který několik let řídila. Byla také členkou představenstva Hypoteční Banky a od července 2017 je výkonnou ředitelkou zodpovědnou v ČSOB za spotřebitelské financování, platby (účty, hotovost, domácí a mezinárodní platby a bankomaty), karty, acquiring a otevřené bankopojištění.
Mojmír Prokop - šéf výzkumu zákaznických potřeb a distribuce služeb v Komerční bance
Mojmír Prokop pracuje v KB od roku 1991. Prošel si celou řadou rolí, včetně ředitele call centra a stál u zrodu digitálních distribučních kanálů. V současné době je zodpovědný za systémy doručující klientům bankovní služby, a to zejména za digitální prostředky komunikace s klienty. Jde hlavně o internetové bankovnictví a mobilní bankovnictví. Do jeho portfolia ale patří také customer intelligence a insight, zákaznická zkušenost, přímý a digitální marketing a správa vztahů se zákazníky, včetně řízení pokročilé analytiky a modelování.
Tomáš Reytt – ředitel digitálního bankovnictví pro český a slovenský trh v mBank
Tomáš Reytt je ředitelem digitálních služeb v mBank odpovědný za Českou a Slovenskou republiku od roku 2016. Před nástupem do mBank pracoval jako manažer v týmu PwC se specializací na finančních služeb pro organizace v České republice, na Slovensku a dalších zemích střední a východní Evropy (Slovinsko, Bosna a Hercegovina, Srbsko, Rumunsko, Bulharsko). Více než 11 let pracoval v České spořitelně, kde odpovídal za řízení segmentu Mass market a MSE a také za redesign produktové nabídky v této oblasti (osobni účty, kreditní karty atd.), podílel se na rozvoji procesního zlepšování prostřednictvím Lean Six Sigma a Kaizen a na optimalizaci cen a výkonu prodejních kanálů. Tomáš absolvoval VŠE a Fakultu sociálních věd Univerzity Karlovy, titul MBA získal na Nottingham Trent University.
Dalibor Šajar – ředitel digitálního bankovnictví v Moneta Money Bank
Dalibor pracuje v Moneta Money Bank od roku 2015. S podporou nového vedení banky v roce 2016 nastartoval a nadále se spolupodílí na určování směru digitální transformace banky s cílem stát se digitálním šampiónem českého bankovního trhu. V retailové části banky má na starosti budování digitálních kanálů, aplikací a produktů, online distribuci a také celkovou změnu ze silně vodopádově řízené organizace k end2end multifunkčním scrumovým týmům. Dříve pracoval v Allianz jako CMO či v ING jako CSO.
Tomáš Tichota – ředitel pro transformaci a zjednodušování, UniCredit Bank
V UniCredit Bank pracuje od roku 2004. Měl na starosti produkty a strategické projekty v korporátním bankovnictví, pracoval na centrále UniCredit v Mnichově, kde byl zodpovědný za segment malých firem v Itálii, Německu a Rakousku. Od roku 2010 byl ředitelem banky zodpovědným za strategii, vč. řízení programu expanze retailového bankovnictví banky. Od roku 2015 řídil franšízovou pobočkovou síť a vztahy s brokerskými firmami. Dnes je zodpovědný za zjednodušování, inovace a klientskou zkušenost.
Za banku je členem správní rady Poradny při finanční tísni – neziskové organizace poskytující poradenství lidem ve finančních problémech či dluhové pasti. Vystudoval mezinárodní obchod na VŠE v Praze. V rámci akademického programu studoval na univerzitách v Mexiku a Španělsku. Absolvoval kombinovaný postgraduální program na univerzitách v Itálii, Rakousku, Německu a Turecku.
Průběh konference Banking in Motion 2018 můžete zpětně zhlédnout na našem videozáznamu:
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist