Češi nakupují vánoční dárky stále častěji na internetu. Od října do 23. prosince zákazníci utratili v e-shopech 45 miliard korun. Nejdůležitější sezona roku pro on-line prodejce tak trhala rekordy. O rok dříve v této době Češi nakoupili za 38 miliard korun, v roce 2016 asi za 32 miliard.
Loňská útrata za dárky tvoří více než třetinu odhadovaného celkového obratu on-line obchodů za celý rok 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje trh, zatím počítá s celkovými tržbami 133 miliard korun. "Předpokládáme, že v konečných hodnotách dosáhly české internetové obchody ještě větších obratů. Růst bude v řádu maximálně jednotek procent," říká Jan Vetyška, šéf APEK, s tím, že finální čísla asociace zveřejní v nejbližších dnech. Podle odhadů společnosti Shoptet, na jejíž platformách funguje asi 16 tisíc českých on-line obchodů, by celkový obrat e-commerce za rok 2018 měl dosáhnout téměř na 140 miliard korun.
Co se dočtete dál
- V textu se dále dočtete:
- Jaké trendy očekávají on-line prodejci v roce 2019?
- Jaký růst se na tomto trhu očekává příští rok?
- V čem se liší předvánoční a povánoční nákupy?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi