Uber mohl utratit za vývoj samořiditelných vozů od roku 2015 až 900 milionů dolarů, to je v přepočtu zhruba dvacet miliard korun, píše odborný server TechCrunch. Masivní investice měly zajistit dosažení ambiciózního plánu Uberu, který počítal s tím, že firma bude mít už letos k dispozici flotilu až 75 tisíc samořiditelných vozů. V současnosti se přitom po silnicích pohybuje jen hrstka jeho vozů, k tomu ještě v testovací fázi.
Interní analýza Uberu z ledna roku 2016 předpokládala, že se pro firmu samořídící auta stanou ekonomicky rentabilními do roku 2018. Do roku 2020 se měla společnost kompletně zbavit lidských řidičů a v roce 2022 provozovat desítky tisíc autonomních taxíků ve 13 městech. Data pochází z nově zveřejněných soudních dokumentů, jež se týkají sporu mezi Uberem a projektem Googlu Waymo, který také rozvíjí samonavigační systémy bez nutnosti lidského řidiče.
Co se dočtete dál
- Čeho se týká spor mezi Uberem a projektem Waymo?
- Čím Uberu prospěl či neprospěl vývojář Anthony Levandowski?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.