Absolutním vítězem v soutěži ShopRoku 2018 se stal internetový prodejce Notino.cz. Jeden z největších českých on-line obchodů, který nabízí parfémy a kosmetiku, vyhrál tuto kategorii už potřetí za sebou. O vítězství rozhodly dotazníky spokojenosti, jenž vyplňují zákazníci e-shopů po celý rok. "České e-shopy si drží úroveň kvality velmi vysoko – a zákazníci to umí ocenit. V loňském roce vyplnili přes 4,2 miliony dotazníků spokojenosti," říká Jan Kriegel, šéf zákaznické podpory pro e-shopy internetového srovnávače cen Heureka. Právě ta e-shopovou soutěž pořádá.
Notino vyhrálo Cenu kvality a také Cenu popularity i v kategorii Krása a zdraví. Internetový obchod založil v roce 2004 podnikatel Michal Zámec. Původně e-shop fungoval pod názvem Parfums.cz a prodával pouze parfémy. Postupně však rozšířil svou nabídku také na kosmetiku nebo doplňky. Notino působí ve 22 zemích a patří k jedněm z největších e-shopů ve své kategorii v Evropě. Loni měla firma obrat 8,4 miliardy korun, což znamená meziroční růst o 18,5 procenta.
V dalších kategoriích si cenu kvality odnesl třeba obchodní dům Eva.cz, e-shop Kupkolo.cz nebo SpokojenyPes.cz.
ShopRoku oceňuje také nejoblíbenější e-shopy, za které uděluje Cenu popularity. Tu letos, stejně jako loni, vyhrál prodejce Onlineshop.cz. Obchod, který prodává elektroniku, hobby nářadí nebo sportovní potřeby, získal nejvíce hlasů zákazníků. "Zde rozhodují sympatie k e-shopu a loajálnost zákazníků," doplňuje Kriegel z Heureky.
Onlineshop.cz provozuje společnost Shop Trading. Jejím jednatelem je Martin Dvorský. Podle výroční zprávy společnosti se v roce 2017 Shop Trading oddělila od firmy HP Tronic. V tomto roce měla firma čistý obrat přes 358 milionů korun, v roce 2016 to bylo přes 291 milionů korun. Onlineshop.cz má dvě kamenné výdejny, sídlo a sklad má v Semilech. V dalších kategoriích si zákazníci oblíbili například Lidl-shop.cz nebo MegaKnihy.cz.
Cenu za nejoriginálnější e-shop letos dostal obchod Babickarstvi.cz, který prodává dárky pro seniory a rodiny. "Do Ceny Heureky bylo letos nominováno přes 800 zajímavých e-shopů, které nabízí netradiční, originální produkty nebo za sebou mají zajímavý příběh či sociální přesah," popisuje podmínky udělení ceny Kriegel z Heureky. O vítězi rozhodují odborníci z české e-commerce.
Počet internetových obchodů v Česku roste. V loňském roce jich bylo přes 43 tisíc, o rok dříve přes 40 tisíc. Nejčastěji prodávají elektroniku, vybavení pro dům a zahradu nebo oblečení. Za rok 2018 utratili Češi v on-line obchodech 135 miliard korun, šlo o 17procentní nárůst. Podle údajů srovnávače Heureka zákazníci nejčastěji za objednané zboží platí dobírkou nebo při osobním převzetí.
ShopRoku 2018 Cena kvality |
ShopRoku 2018 Cena popularity |
ShopRoku 2018 Cena Heureky |
||
Absolutní vítěz |
Notino |
Absolutní vítěz |
||
Elektro |
Elektro |
|||
Výpočetní a telekomunikační technika |
Výpočetní a telekomunikační technika |
|||
Móda a doplňky |
Altisport |
Móda a doplňky |
||
Krása a zdraví |
Notino |
Krása a zdraví |
Notino |
|
Dětské zboží |
MN-modelár |
Dětské zboží |
||
Auto-moto |
Auto-moto |
|||
Sport a fitness |
Sport a fitness |
|||
Dům a zahrada |
Semínka-Chilli.cz |
Dům a zahrada |
||
Bydlení a design |
Bydlení a design |
Online koupelny |
||
Hobby |
Hobby |
|||
Zábava a volný čas |
Knihy Dobrovský |
Zábava a volný čas |
||
Erotické zboží |
Erotické zboží |
|||
Obchodní domy |
Obchodní domy |
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist