Zhruba před 20 lety začali tuzemští klien­ti používat internetové bankovnictví. Funkce byly tehdy omezené, stejně jako možnosti internetu obecně. Nová služba se musela vyrovnat s počáteční nedůvěrou ze strany zákazníků, kteří se obávali například zneužití dat.

Dnes patří kvalitní internetové bankovnictví k základním stavebním kamenům kaž­dé retailové banky. Vedle rozšíření internetu prakticky do všech částí života je za tím i nástup chytrých telefonů. Právě do nich se internetové bankovnictví přesouvá v podobě speciálních aplikací, které umožňují kromě jiného snazší bezpečné přihlášení například pomocí otisku prstu.

Více účtů v jedné aplikaci

Banky si navzájem kvalitou a možnostmi internetového bankovnictví konkurují. Některé finanční domy v zahraničí, jako například britské banky Starling a Revolut, přímo vyrostly na jeho půdorysu − nejprve začaly fungovat jako aplikace pro správu financí či placení a teprve poté získaly klasické bankovní licence.

Pro některé menší banky se pak speciální prvky internetového bankovnictví mohou stát přímo konkurenční výhodou. Zřejmě nejviditelnější je v tomto ohledu banka Creditas, jež loni v létě představila svou mobilní aplikaci Richee. Ta jako jedna z prvních v Česku umožnila takzvaný multibanking, tedy propojení více účtů v jedné aplikaci. (V současnosti tuto funkci nabízí také Moneta, Air Bank, Komerční banka či ČSOB.)

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • - Jak si banky konkurují prostřednictvím internetového bankovnictví?
  • - Proč přidávají další funkce včetně finančního poradenství?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se