Známá persona tuzemské e-commerce scény Martin Kasa nedá bez sportu ani ránu. Minulé pondělí jsme se potkali na beachvolejbalových kurtech v Praze na Ládví. Dva dny před tím běžel pražský půlmaraton, hned v úterý se chystal na večerní fotbálek. "Když pár dnů nic kolem sportu nedělám, začnu být nervózní a vymýšlím, jestli si nejít aspoň zaběhat," říká Kasa, další aktér videoseriálu HN a Aktuálně.cz Endorfiny. 

Volejbal, ten šestkový, kdysi Kasa hrál za Čelákovice nebo pražský Meteor, nejvýš na úrovni krajského přeboru. Kvalita vyšší než u rekreačních hráčů, byť Kasa už se prezentuje pouze jako hobbík vidí, je znát.

Kromě sportu, rodiny a tří dětí je teď Kasa plně ponořený do rozvoje e-shopu s léky, doplňky stravy, vším, co se dá schovat pod kolonku zdravý životní styl. Za první čtvrtletí letošního roku obrat e-shopu překonal půl miliardy korun a za celý rok by měl přesáhnout dvě miliardy. 

Nejspíš tak přeroste dřívější e-shop, který stejně jako teď Pilulku Martin Kasa rozvíjel spolu se svým starším bratrem Petrem. Internetový obchod Kasa, tehdy zhruba s dvoumiliardovým obratem, bratři v roce 2010 prodali. E-shop dál nese jejich jméno, značku ale dnes vlastní skupina HP Tronic.

Část z odhadem až několika set milionů korun, které prodejem získali, pak Martin investoval do řady start-upů. Do Ticketonu na prodej vstupenek na kulturní a sportovní akce, do Bazarobotu, což je služba na odvoz nepotřebných věcí, nebo do Balíkobotu, který sjednocuje datovou komunikaci s přepravními službami.

Hlavní pro oba bratry je nyní Pilulka. "Léky dělají čtvrtinu tržeb, další výrobky v kategorii matka a dítě, výživové doplňky nebo v kategorii kosmetika jsou významnější částí celého obchodu. Celkem máme v nabídce 30 tisíc položek," popisuje Kasa.  

Pilulka je pro bratry Kasovy On-line byznys 2.0. To, co se naučili v Kase, používají v Pilulce a k tomu přirozeně přibylo něco nového. "S Kasou jsme byli technologicky a provozně na špičce, ale stránka finanční nebyla na adekvátní úrovni. Chyběl nám finanční ředitel a nám jako majitelům finanční rozhled," poznamenává Kasa. "To je ale problém obecně internetových obchodů. Neřeší finance, řeší provoz, zákazníky, marketing a finance jsou mnohdy na posledním místě, ale ony jsou na prvním místě," upozorňuje.