Vypadá to jako rychlé poučení z krizového vývoje. V polovině dubna Audi podle belgického deníku Brussels Times snížila plánovaný výrobní cíl pro elektromobil e-tron. V Bruselu se má letos vyrobit téměř 46 tisíc e-tronů, to je ale o deset tisíc méně, než se plánovalo. Jedním z důvodů je nedostatek baterií. Audi je dodává korejský koncern LG Chem, který si díky svému dominantnímu postavení může vybírat dodavatele a diktovat cenu článků. Německá prémiová značka z důvodu nedostatku baterií prý odsunula uvedení druhého elektrického modelu e-tron Sportback na rok 2020 a u standardního modelu se prodlužuje dodací lhůta na šest až sedm měsíců. To vše navzdory tomu, že Němci plánovali výrobu zintenzivnit.

Nyní proto musí pro udržení plánované produkce hledat jiného dodavatele baterií. Podle informací německého oborového webu Automobilwoche se Audi domluvila se Samsungem a od poloviny letošního roku bude do e-tronu montovat i baterie druhé korejské společnosti.

Technické řešení vozu to naštěstí umožňuje.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Audi chce řešit nedostatek baterií příklonem k technologii, proti níž šéf koncernu VW Herbert Diess zatím spíše brojil.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se