Od roku 2021 budou muset automobilky dodržovat přísnější emisní limity a snížit množství oxidu uhličitého u svých aut zhruba o pětinu. Pokud se do „emisního stropu” nevejdou, budou platit vysoké pokuty. Přestože výrobci aut o nových pravidlech vědí několik let dopředu, emise se jim v posledních třech letech snižovat nedaří. Naopak u jejich vozů rostou.

Na vině je stále větší zájem o vozy typu SUV. Svou roli sehrála také nová metodika měření emisí WLTP, která začala platit na podzim loňského roku. K důvodům, proč emise CO2 rostou, v neposlední řadě patří aféra Dieselgate. Kvůli ní poklesl zájem o naftové vozy. Ty přitom mají nižší spotřebu, a tudíž i produkují při jízdě méně skleníkových plynů. Zároveň však spalováním nafty vzniká více rakovinotvorných látek a nebezpečného prachu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist