Od roku 2021 budou muset automobilky dodržovat přísnější emisní limity a snížit množství oxidu uhličitého u svých aut zhruba o pětinu. Pokud se do „emisního stropu” nevejdou, budou platit vysoké pokuty. Přestože výrobci aut o nových pravidlech vědí několik let dopředu, emise se jim v posledních třech letech snižovat nedaří. Naopak u jejich vozů rostou.
Na vině je stále větší zájem o vozy typu SUV. Svou roli sehrála také nová metodika měření emisí WLTP, která začala platit na podzim loňského roku. K důvodům, proč emise CO2 rostou, v neposlední řadě patří aféra Dieselgate. Kvůli ní poklesl zájem o naftové vozy. Ty přitom mají nižší spotřebu, a tudíž i produkují při jízdě méně skleníkových plynů. Zároveň však spalováním nafty vzniká více rakovinotvorných látek a nebezpečného prachu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist