Šéf americké společnosti Boeing připustil, že se firma dopustila chyby při zavádění problematického systému varování v pilotní kabině letounů Boeing 737 Max. Zároveň předpověděl, že potrvá nějaký čas, než výrobce znovu získá důvěru zákazníků, otřesenou dvěma leteckými katastrofami s 346 oběťmi na životech. Ty vedly k zákazu létání zmíněných strojů po celém světě.

V předvečer pařížského aerosalonu předseda představenstva a výkonný ředitel Dennis Muilenburg podle tiskových agentur prohlásil, že Boeing nedokázal "konzistentně" komunikovat s regulátory a zákazníky, což bylo "nepřijatelné".

Federální úřad pro leteckou dopravu v USA (FAA) vytkl výrobci, že déle než rok neinformoval úřady o vadách svého programu v pilotní kabině typu Max. Piloti se zlobí, že je společnost neinformovala o novém softwaru, který byl v pozadí havárií v Indonésii a Etiopii. "Jasně jsme se dopustili chyby," připustil.

Muilenburg slíbil transparentnost při opětovném uvádění letounů 737 Max zpět do provozu, což by se podle něj mělo stát v letošním roce. Boeing podle něj čelí událostem s "pokorou" a zaměřuje se na obnovení důvěry. Domnívá se však, že výsledkem bude "lepší a silnější společnost".

Boeing 737 Max 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil. Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist