Celosvětový odbyt chytrých hodinek se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 44 procent na 12 milionů. Na svých internetových stránkách to uvedla výzkumná společnost Strategy Analytics. Jedničkou na trhu zůstala téměř s polovičním podílem americká společnost Apple.
"Globální odbyt chytrých hodinek se zvýšil o působivých 44 procent," uvedl analytik Steven Waltzer ze společnosti Strategy Analytics. Růst podle něj zrychluje, protože spotřebitelé si ke svým smartphonům čím dál častěji pořizují takzvanou nositelnou elektroniku se zaměřením na sportovní aktivity a zdravý životní styl.
Odbyt chytrých hodinek Apple Watch ve druhém čtvrtletí vzrostl na 5,7 milionu z 3,8 milionu před rokem, tedy o 50 procent. Tržní podíl Applu se tak meziročně zvýšil o dva procentní body na 46,4 procenta. "Apple Watch odráží silnou konkurenci ze strany hladových rivalů, jako je Fitbit. Apple zůstává na trhu s chytrými hodinkami jasnou jedničkou," upozornil Neil Mawston ze Strategy Analytics.
Na druhou příčku na trhu s chytrými hodinkami se vrátil jihokorejský výrobce elektroniky Samsung, který tak odsunul amerického rivala Fitbit na třetí místo. Samsung odbyt více než zdvojnásobil na dva miliony, zatímco odbyt výrobků společnosti Fitbit klesl na 1,2 milionu z předchozích 1,3 milionu.
Větší je lepší: Huawei Watch GT ukazují zárodek něčeho skvělého, ale software má zatím mezery
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist