Kofole vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby meziročně o 3,4 procenta na 3,03 miliardy korun. Ukazatel EBITDA jí ale klesl o 7,3 procenta na 424,7 milionu a provozní výsledek o 28,2 procenta na 159,9 milionu korun. Hospodářský výsledek ovlivnilo nejvíce počasí. Kofola to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.
Hlavní příčinou poklesu hospodářského výsledku byl podle firmy měsíc květen, který byl jedním z nejchladnějších a nejdeštivějších za poslední desetiletí.
"Dále pak výsledek ovlivnily především vyšší náklady na obaly, nárůst mezd a vyšší logistické náklady, které byly částečně pokryté nižší cenou cukru," uvedla Kofola.
Bez vlivu společnosti Leros, kterou Kofola koupila loni v březnu, by nárůst tržeb činil 2,4 procenta. Skupina i nadále hledá příležitosti pro růst, minulý měsíc oznámila koupi české společnosti Espresso, která je distributorem kávy značky Café Reserva a čajů značky Dilmah.
Firma uvedla, že tržby na českém a slovenském trhu meziročně vzrostly o 1,1 procenta. "Tržní podíly v segmentu gastro jsou v tomto regionu nejvyšší v historii. Obrovský úspěch zaznamenává značka Royal Crown Cola, která významně navyšuje svůj tržní podíl v segmentu kolových nápojů," uvedla Kofola.
Na nárůstu tržeb se pozitivně podepsal hlavně jadranský region, ve kterém tržby stouply o 7,2 procenta. Nejvíce tam vyrostla společnost Studenac a největší, dvojciferný růst zaznamenaly prodeje v Chorvatsku. Významné navýšení prodejů podle firmy zaznamenala také značka minerální vody Radenska. Tržby Kofoly na českém a slovenském trhu a v jadranském regionu tvoří dohromady 89,3 procenta celkových tržeb skupiny. Loni to za stejné období bylo 90,1 procenta.
"Počasí nám opravdu ve druhém kvartálu nepřálo, ale i přes tuto nepřízeň se nám podařilo v porovnání s loňským rokem navýšit tržby a věřím, že splníme avizovaný roční plán," uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Má deset výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Kofola má více než 1940 zaměstnanců, z toho asi 700 v Česku.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist