Zaměstnavatelé při náboru stále více využívají sociální sítě. Ze svých pracovníků navíc často dělají náboráře - za přivedení nového kolegy jim nabízejí desítky tisíc korun, nebo dokonce cestu kolem světa za čtvrt milionu korun. "Pořád je to levnější než dát peníze personální agentuře," říká ředitel a spolumajitel společnosti Storyous Igor Třeslín.
"Tento způsob je velmi efektivní, z doporučených kandidátů je vysoké procento těch, kteří jsou přijati," přidává se Ivana Pavlíčková z Plzeňského Prazdroje. Zaměstnanci pivovaru mohou za přivedení člověka dostat až 20 tisíc korun. Hospodářské noviny v anketě oslovily devět firem od Lidlu po Plzeňský Prazdroj a zeptaly se, jak se změnila jejich strategie náboru zaměstnanců.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.