Nabídku sdílených služeb v Praze rozšíří další elektrické skútry. Pod značkou BeRider je bude provozovat společnost Škoda Auto DigiLab, která o tom v úterý informovala novináře. Obyvatelé a návštěvníci Prahy nyní mohou pro přesuny po městě nebo do jeho blízkého okolí využívat také sdílené automobily, motocykly, elektrokoloběžky či jízdní kola.

Dceřiná firma automobilky Škoda se na provozu zpočátku zhruba 50 skútrů dohodla s úřady městských částí v širším centru Prahy. "Služby sdílené bezemisní mobility, které respektují lokální specifika Prahy, považujeme za velmi pozitivní příspěvek pro naše město," uvedl primátor hlavního města Zdeněk Hřib. Uživatelé budou moci skútry odstavit na libovolném legálním místě. Jejich parkovací pozici nebo i nabití bude kontrolovat dispečink pomocí přenosu dat ze stroje.

Firma neuvedla, kdo je výrobcem skútrů, jen sdělila, že jde o společnost ze Španělska. Servis si bude podnik zajišťovat v Česku. Stroje budou mít dojezd až 70 kilometrů a maximální možnou rychlost až 66 km/h. Pojedou na elektrický pohon, který budou zajišťovat dvě lithium-iontové baterie. Skútry budou také opatřeny světlomety a kotoučovými brzdami.

Využívání služby bude možné pouze prostřednictvím aplikace BeRider, kterou si musí každý uživatel před jízdou nainstalovat a zaregistrovat se v ní. V aplikaci bude možné najít nejbližší volný skútr, odemykat a zamykat se bude telefonem. Řidičům, kteří musí být držiteli řidičského průkazu skupiny B, bude k dispozici také přilba. Cena za jízdu se bude účtovat po minutách, přičemž jedna vyjde na pět korun. Služba doplní další aktivity Škody DigiLab, která poskytuje také službu sdílených aut HoppyGo.

Nabídka sdílených služeb pro přepravu zažívá v posledních letech boom. Zhruba 50 elektrických skútrů uvedl v minulých týdnech do pražského provozu například start-up re.volt. Přes 1500 elektrokoloběžek v Praze provozuje firma Lime. V metropoli funguje také služba sdílených kol Rekola či carsharingové služby Car4way, re.volt či Anytime. Koloběžky, automobily či kola je možné si půjčit i v dalších českých městech.

Škoda Auto DigiLab slouží české automobilce jako centrální dílna pro vývoj nových služeb souvisejících s mobilitou a novými technologiemi.

Oprava: Ve třetím odstavci jsem upravili větu: "Firma neuvedla, kdo je výrobcem skútrů, jen sdělila, že jde o společnost z východoevropské země EU." na správnou "Firma neuvedla, kdo je výrobcem skútrů, jen sdělila, že jde o společnost ze Španělska.". Svou původní informaci opravila společnost Škoda Auto DigiLab.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist