České aerolinie (ČSA) odeberou od společnosti Airbus sedm nových letadel, čtyři stroje A220-300 a tři letouny A321XLR s delším doletem. První dvě letadla dopravce zařadí do své flotily příští rok, další stroje obdrží v letech 2021 a 2025. ČTK to ve středu sdělili zástupci leteckého dopravce. Cenu transakce neuvedli.
Firma uvedla, že ČSA s novými typy strojů získají nejmodernější úsporná letadla Airbus nové generace. Letadla A220-300 mají ve flotile ČSA nahradit letouny ATR, u kterých vyprší leasingové smlouvy.
"První dva letouny Airbus A220 zařadí ČSA do flotily koncem roku 2020, další A220 obdrží ČSA v prvním a druhém čtvrtletí 2021. Dodávky letounů A321XLR s dlouhým doletem jsou naplánovány v roce 2025," uvedla společnost Smartwings, která je mateřskou firmou ČSA. Smartwings jednal s Airbusem o pořízení nových letadel pro ČSA několik měsíců. ČSA měly původně objednáno sedm letadel A320neo.
Dodávka letounů A321XLR má nahradit sedm původně objednaných letadel A320neo. Letadla A220-300 pak mají ve flotile ČSA nahradit letouny ATR, u kterých vyprší leasingové smlouvy. Firma dodala, že ČSA tak získají nejmodernější úsporná letadla Airbus nové generace.
Bez nové dráhy a terminálu nám ostatní utečou. Varšava už je před námi, Budapešť na ni dotahuje, říká šéf Letiště Praha
"První dva letouny Airbus A220 zařadí ČSA do flotily koncem roku 2020, další A220 obdrží ČSA v prvním a druhém čtvrtletí 2021. Dodávky letounů A321XLR s dlouhým doletem jsou naplánovány v roce 2025," uvedla společnost Smartwings, která je mateřskou firmou ČSA.
Předseda představenstva ČSA Petr Kudela uvedl, že "letouny díky zcela novému uspořádání kabiny nabízí nejvyšší možnou úroveň kvality pohodlí ve své třídě i na dlouhých letech". Podle obchodního ředitele Airbusu Christiana Scherera má letoun A321XLR nejdelší dolet z řady A320 Family a umožňuje lidem cestovat pohodlně. ČSA zároveň bude při rozšiřování sítě svých linek těžit z výrazně nižší spotřeby paliva.
Flotilu ČSA nyní tvoří 14 letadel a dopravce nabízí letecká spojení do desítek destinací v zemích Evropy, Blízkého východu a Asie. Většina linek ČSA je provozována ve spolupráci s mateřskou společností Smartwings letouny z flotily Smartwings Group, jejíž jsou ČSA součástí.
Samotná společnost Smartwings čelí potížím s letadly Boeing 737 Max, jejichž provoz kvůli březnové nehodě v Etiopii zakázala Evropská agentura pro bezpečnost létání (EASA). Smartwings mají sedm těchto letounů.
Smartwings Group je majoritně vlastněná skupinou Unimex Group Jiřího Šimáně a Jaromíra Šmejkala.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist