Německé automobilové skupině Volkswagen klesl v únoru celosvětový odbyt meziročně o 24,6 procenta na 546 300 vozů. Na nejdůležitějším trhu v Číně se pak snížil o 74 procent na 60 900. Firma, která doplácí na krizi kolem koronaviru a na slábnoucí světovou ekonomiku, to uvedla v pátek ve Wolfsburgu. Dceřiná společnost Škoda Auto prodala 73 500 vozů, což je pokles o 19,1 procenta.
Už v lednu klesl koncernu Volkswagen ve světě odbyt o pět procent. I tehdy byl důvodem zejména více než desetiprocentní propad v Číně. Škoda Auto v lednu dodala zákazníkům 87 200 aut, což bylo o 15 procent méně než loni v lednu.
Skupina očekává, že situace se brzy částečně stabilizuje, a únor označila za "koronavirový měsíc".
Kromě Číny šel odbyt dolů v celé Asii i v oblasti Pacifiku - v tomto regionu klesl o 10,6 procenta. V západní Evropě se pak odbyt snížil o 3,5 procenta. Nárůst poptávky vykázal koncern v Severní Americe (plus 8,4 procenta) a v Jižní Americe (plus 13,9 procenta).
V meziměsíčním srovnání s už tak dost slabým lednem je pokles rovněž patrný. Globálně činí minus 13,9 procenta, v Číně včetně Hongkongu minus 35 procent.
Nejhorší výsledek v únoru vykázala kmenová značka VW. Jejích vozů se v únoru prodalo meziročně o 32,1 procenta méně, celkem 270 100. Nárůst o jedno procento ale registruje španělská dceřiná značka Seat, která prodala 44 900 vozů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist