Kdo je absolutní digitální antitalent, čeká na něj v internetovém světě spousta pastí, říká třiačtyřicetiletý David Špinar, který vede internetovou skupinu Miton. Ta stojí za takovými projekty jako Slevomat, Bonami, Driveto nebo Heureka. Jeho vzkaz míří k těm, kteří nově vstoupili nebo vstupují do e-commerce. "Doporučil bych jim s někým spolupracovat," dodává muž, který patří k ikonám zdejších webové scény a v letech 2014 až 2016 působil na pozici obchodního ředitele tuzemské pobočky Googlu.

Na mysli má buď některou z digitálních agentur, nebo freelancery. Zatímco hodina práce agentury vyjde na dva tisíce korun a víc, najmout si nezávislého experta je o něco levnější - účtují si od 800 korun na hodinu. "Takové rozumné startovací minimum je 10 hodin měsíčně," upřesňuje Špinar s tím, že to je čas, během nějž vzniknou inzertní podklady, texty pro příspěvky na sociálních sítích nebo správné nastavení reklamních kanálů na Google či Seznamu.

David Špinar zároveň upozorňuje, že pro naprostou většinu e-shopistů stačí, aby si pro svůj obchod vybrali některé z přednastavených, takzvaně krabicových řešení, jaké nabízí firmy typu Shoptet nebo Shopify. U nich se pak platí měsíční pronájem za využívání služby, řádově jde o tisícikoruny měsíčně. Nechat si naprogramovat a nadesignovat vlastní e-shop má prý smysl až pro firmy s obraty minimálně ve vysokých desítkách, ale spíš stovkách milionů korun.

A jaké jsou podle Davida Špinara, jednoho z pionýrů internetového marketingu v Česku, základní kroky, které by žádný majitel e-shopu neměl opomenout? Co jsou podle něj ty hlavní kanály, díky nimž se lidé dozví, že jste otevřeli e-shop?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru