Vyhledávač nových start-upů Leadspicker získal investici 50 milionů korun od Reflex Capital a J&T Ventures. Využije je na další expanzi a vývoj nového nástroje pro automatizaci práce obchodníků. Firma to ve středu uvedla v tiskové zprávě.

Vlastimila Vodičku a Jana Skácela vedla k založení společnosti snaha zbavit firmy opakujících se a nudných úkolů. "Naše vize je, že každý obchodník bude mít svého virtuálního asistenta, který ho zbaví rutinních činností a bude ho zásobovat prací tak, jak si řekne," popisuje službu v tiskové zprávě Vodička. V praxi by to mělo fungovat tak, že program sám dokáže sjednat schůzky s potenciálními klienty, čímž šetří čas zaměstnanců.

"Automatizace práce a snižování nákladů je trend, který je současnou pandemií výrazně posílen," zdůvodňuje investici do Leadspicker Ondřej Fryc, hlavní partner fondu Reflex Capital.

Loni se firma Leadspicker umístila v kategorii "Rising Stars" žebříčku Deloitte CE Technology Fast 50, startupových soutěží se však nezúčastňovala.

Leadspicker se od roku 2016 věnuje strojovému učení, automatizaci opakujících se úkolů a sběru dat o firmách na internetu. Zpočátku se firma zaměřovala na automatizaci činností prováděných lidmi, kteří hledají a oslovují firmy pro start-upové akcelerátory, inovační laboratoře velkých společností nebo investiční fondy. Firma má v současnosti 200 klientů v 36 zemích světa, z toho více než třetinu v USA.