Virtuální realita bez počítače vypadala jako propadák. Samsung zabalil svůj Gear VR, nové telefony se do něj už nevejdou. Google ukončil prodej svého systému Daydream a Google Cardboard je už jen smutná vzpomínka na nadšení z virtuální reality vykouzlené kouskem lepenky a obyčejnými plastovými čočkami.

Když se představila nová generace "mobilního" VR bez drátů, s mobilním procesorem jako pohonem, vzbudilo to skepsi. Ta ale zmizela. Oculus Quest má za sebou rok existence, během které se vyšvihl mezi nejúspěšnější projekty ve světě VR. Prodává se podle dostupných údajů lépe než ostatní VR systémy. A daří se i prodeji her pro Quest, i když 100 milionů dolarů za rok je v rozpočtu Facebooku, kterému Oculus patří, jen pár drobných od cesty.

Nyní jsme si mohli sami vyzkoušet, proč Quest vzbuzuje zájem i tam, kde tradiční VR headsety připoutané k PC selhaly. Ostatně Quest je populární nejen v domácím prostředí, ale i ve firmách. U nás ho nasadila třeba Česká spořitelna, aby i v karanténě umožnila trénink nových zaměstnanců. Do virtuální reality přenesla celou pobočku včetně trezoru.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se