Posledních několik let těžil český průmysl z celosvětové konjunktury. Prudký propad výroby zaviněný koronavirem sice firmám působí problémy, důležitější než jednorázový výkyv pro ně ale je, jak si poradí s novými trendy, které se skrývají pod označením čtvrtá průmyslová revoluce.
Kromě samotných firem je to zásadní i pro celou ekonomiku, protože průmysl stojí téměř za dvěma pětinami HDP Česka. A jeho klíčová součást – automobilový průmysl – je tahounem českého exportu.
V debatě HN se řešilo, jak může modernizace průmyslu probíhat nebo jak mohou podniky vyrábět s vyšší přidanou hodnotou. Jaké jsou do budoucna nové obory a nová odvětví v českém průmyslu a jak by měl vypadat využitelný výzkum. Dalším tématem byla role státu při podpoře průmyslu.
O budoucnosti českého průmyslu diskutovali generální ředitel technologické společnosti ABB Vítězslav Lukáš, majitel přední české strojírenské společnosti Wikov Martin Wichterle a Václav Novák, spolumajitel investiční skupiny M.L. Moran, která pracuje na projektu plně automatizované továrny na výrobu dílů.
Posledním účastníkem byl ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček.
Moderátorem debaty, kterou můžete sledovat v tomto článku, byl místopředseda Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist