Česká pošta ve spolupráci s loterijní firmou Sazka otevře během listopadu 1500 nových externích výdejních míst Balíkovna. Zatím nových Balíkoven otevřela 1100 u provozovatelů loterijních terminálů a zbylých 400 spustí do konce měsíce. Počet Balíkoven tak vzroste na 2000 a posílí síť pošty před vánoční špičkou. Uvedla to v úterý Česká pošta v tiskové zprávě. Balíky pošta vydává i na všech 3200 pobočkách.
Největším konkurentem pošty je Zásilkovna, která provozuje v Česku kolem 4000 výdejen, další poskytovatel WeDo má přes 1000 výdejen Uloženka.
Síť Balíkoven nabízí možnost platby kartou a dostatečnou skladovou kapacitu pro zvládnutí vánočního provozu. V rámci spolupráce se Sazkou jsou většinou umístěné v prodejnách tabáku. Seznam všech Balíkoven je na webu www.balikovna.cz. Zároveň mají zákazníci možnost si při nákupu na e-shopech zvolit jako výdejní místo právě jednu z Balíkoven. Letošní Vánoce budou z pohledu přepravy balíků zřejmě rekordní i kvůli covidové situaci.
"Spolupráce se Sazkou a rozšíření sítě přináší České poště dvě zásadní výhody. Budeme našim klientům ještě blíže, než tomu bylo dosud, a zvýšený zájem o balíkové služby České pošty rozprostřeme do širší sítě poboček. Dnes, kdy se zavírají obchody a nikdo neví, co bude, je přeprava a jistota doručení balíků zejména z internetových obchodů zásadní potřebou pro občany naší země," uvedla ředitelka Balíkovny Jana Sedláková.
Rozšíření neloterijních služeb podle Jana Schmiedhammera ze Sazky vítají i provozovatelé loterních terminálů. "Neloterní služby, jako je například dobíjení mobilních telefonů, platby složenek a faktur nebo vyzvedávání zásilek, jsou klíčové pro obslužnost zejména menších měst a obcí. Nová spolupráce s Českou poštou je jejich přirozeným a žádaným rozšířením," dodal.
Návrat do minulosti. Česká pošta bude mít pojízdné pobočky, které nahradí ty zavřené kvůli koronaviru nebo rekonstrukci
Jedním z největších problémů, který trápí zákazníky e-shopů, není ani tak co nejrychlejší doručení zboží, ale především zastižení zákazníka. Například podle největšího českého e-shopu Alza.cz se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70-80 procent při prvním pokusu doručení. Téměř každá čtvrtá zásilka tak není úspěšně doručena. Řešením má být doručovací metoda "sdílené logistiky" Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení na přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně. Využívají jí například firmy jako Dodo nebo Zásilkovna.
Česká pošta minulý týden zaznamenala zvýšení počtu podávaných balíkových zásilek až o 50 procent. Důvodem bylo uzavření většiny obchodů kvůli koronaviru a přesun nákupů na internet. To potvrdil i největší internetový obchod se spodním prádlem Astratex, který zaznamenal v říjnu růst přes 20 procent. Podle marketingového ředitele Astratexu Karola Guláše navíc přes počáteční zpomalení způsobené vládními omezeními prodej přes internet dále poroste. Obchodníci letos čekají celkové tržby e-shopů kolem 200 miliard korun, což je meziroční růst téměř o čtvrtinu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist