K vítězům koronakrize, kterou způsobila vládní omezení kvůli šíření nakažlivé nemoci, se jednoznačně řadí prodejci chovatelských potřeb. Jejich tržby rostou, především v internetovém prodeji. Špatně si nevedou ani kamenné prodejny, které mají na rozdíl od jiných obchodů výjimku ze zákazu provozu a mohou fungovat. To je i případ Spokojeného psa, který letos zvyšuje obraty o čtvrtinu oproti loňsku.
"Lidé kupují v podstatě velmi podobný sortiment. Většinu obratu činí krmení pro psy a potom pro kočky," říká v rozhovoru pro HN zakladatelka a spolumajitelka firmy Soňa Fialková. Rostoucí počet objednávek v internetovém obchodě Spokojený pes vysvětluje tím, že se lidé snažili předzásobit, zejména v první vlně pandemie. Kromě e-shopu provozuje ještě dvě prodejny v Praze a chystá další.
Do budoucna podle Fialkové však hrozí, že klesne kupní síla zákazníků v Česku i na Slovensku, kde firma působí od loňska, a také v Maďarsku, kam se chystá rozšířit příští rok. "Může se změnit sortiment, který prodáváme. Může se začít více prodávat třeba levnější krmení," míní Fialková. Současně podnik, který funguje 15 let a letos v něm koupil 65procentní podíl investor Jozef Janov, zvažuje vlastní řadu výrobků. Janov je řídícím partnerem Holdingu Hartenberg ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.