Americký výrobce podnikového softwaru Salesforce se dohodl na převzetí komunikační aplikace Slack za 27,7 miliardy dolarů (přes 600 miliard korun). Dohodnutá transakce je největší akvizicí v historii společnosti Salesforce. Přichází v době rozmachu práce z domova, který je důsledkem pandemie nemoci covid-19. Firma v úterý také uvedla, že transakci ještě musejí schválit regulátoři a akcionáři společnosti Slack.
"Salesforce a Slack budou společně utvářet budoucnost podnikového softwaru a měnit způsob, jak lidé pracují v plně digitálním světě umožňujícím práci odkudkoliv," uvedl zakladatel a šéf společnosti Salesforce Marc Benioff.
Převzetí pomůže firmě Salesforce v konkurenčním boji se softwarovým gigantem Microsoft. Salesforce bude moci díky akvizici nabízet podnikům sjednocenou platformu k vzájemnému propojení jejich zaměstnanců, klientů a partnerů a aplikací, které používají, uvedla agentura Reuters.
Podle listu The Wall Street Journal je ohlášené převzetí aplikace Slack další známkou toho, že firmy předpokládají, že změny v systému práce přetrvají i po skončení pandemie. "Skutečně vidíme, že ve světě dochází k zásadnímu posunu," uvedl provozní ředitel společnosti Salesforce Bret Taylor.
Akcionáři společnosti Slack podle dohody obdrží 26,79 dolaru v hotovosti a 0,0776 akcie firmy Salesforce. Kupní cena tak zahrnuje prémii 54 procent k ceně, za kterou se akcie firmy Slack prodávaly na burze, než se před týdnem objevily první zprávy o možném převzetí.
Ajťácká láska Slack má mít nového majitele. Koupit ji chce firma svérázného miliardáře, aby lépe čelily Microsoftu
Aplikace Slack slouží k týmové komunikaci. Vznikla v roce 2009 a koncem letošního března měla kolem 12,5 milionu uživatelů. Jejím hlavním konkurentem je služba Microsoft Teams. Ta vznikla v roce 2016 a v současnosti má přes 100 milionů uživatelů.
Microsoft před čtyřmi lety o převzetí aplikace Slack uvažoval, nakonec se však zaměřil na vývoj vlastní platformy a vytvořil Microsoft Teams, píše server BBC.
Microsoft nyní v důsledku rozmachu práce z domova zažívá prudký růst v oblasti podnikových aplikací. "Během dvou měsíců jsme zažili digitální transformaci odpovídající dvěma rokům," uvedl letos šéf Microsoftu Satya Nadella k vývoji v době koronavirová krize.
Šéf Salesforce Benioff označil podle BBC obchod za "spojení z nebe", jelikož dlouhodobě usiloval o rozšíření nabídky firmy za účelem odražení konkurenčního Microsoftu.
"Pokud chce Salesforce expandovat dále za svůj zlatý důl obchodních a marketingových oddělení, tak toto byl ten správný moment, který tak představuje výrazný varovný výstřel proti Microsoftu," komentoval uzavření dohody technologický analytik Dan Ives z Webdush Securities.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist