Automobilový trh zažil s příchodem koronavirové pandemie velký otřes, nových aut se za uplynulý rok v Česku prodalo téměř o pětinu méně než předloni. Ve Velké Británii se propad dokonce blížil třetině. Covidový rok byl ale přelomový pro start-up Driveto, který cílí na jinou klientelu. Zákazníkům nabízí flexibilní pronájem aut.
"Loni jsme uzavřeli přes 1100 nových smluv," hlásí šéf pražského start-upu Adam Szabó s tím, že Driveto meziročně vyrostlo o 120 procent. Potvrzuje tak trend, že vlastníků aut bude pomalu ubývat a lidé si je raději budou pronajímat nebo sdílet, což umocnila pandemie koronaviru a neochota lidí jezdit hromadnou dopravou.
Driveto vsadilo na změnu zákaznického chování z – pro Čechy klasického – "vlastnit auto" na "nevlastnit" již dříve. Start-up zakládal v roce 2017 František Peterka jako agregátor operativních leasingů. Zároveň si přál, aby se Driveto stalo prvním místem, kam zákazníci uvažující o koupi auta půjdou. Aktuálně, o více než tři roky později, je ale Driveto úplně něčím jiným než shromaždištěm nabídek operativních leasingů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.