Své výrobky prodává téměř výhradně v Číně, přesto svou tržní hodnotou likérka Kweichow Moutai překonala zavedené značky, jako jsou výrobce rumu Captain Morgan Diageo, největšího importéra piva ve Spojených státech Constellation Brands a také nápojářského giganta Coca-Colu. Za vše může masová obliba její pálenky Moutai na čínském trhu. Především prodej této "ohnivé vody", jak ji někteří nazývají, zvýšil v loňském roce hodnotu firmy na 421 miliard dolarů.

Přestože velkou část ekonomiky poznamenala koronavirová krize, hodnota akcií firmy Kweichow Moutai na šanghajské burze vzrostla za loňský rok téměř o 70 procent. Společnost, která je částečně vlastněna státem, se tak stala nejhodnotnější čínskou netechnologickou firmou. Podle zpravodajské stanice CNN svou hodnotou předčila i značky jako jsou Toyota, Nike nebo Disney.

Nejhodnotnější čínské firmy

1. Tencent: 173 bilionů dolarů

 

2. Alibaba: 637 miliard dolarů

 

3. Kweichow Moutai: 421 miliard dolarů

 

4. Industrial and Commercial Bank of China: 268 miliard dolarů

 

5. Ping An Insurance: 244 miliard dolarů

Akcie společnosti patří do kategorie tzv. blue chip stocks, tedy akcií největších a nejziskovějších firem, které stabilně rostou a také pravidelně vyplácejí dividendy. V roce 2019 se Kweichow Moutai stala první čínskou společností po 14 letech, u které cena za akcii přesáhla tisíc jüanů, tedy přibližně 145 dolarů.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se