Své výrobky prodává téměř výhradně v Číně, přesto svou tržní hodnotou likérka Kweichow Moutai překonala zavedené značky, jako jsou výrobce rumu Captain Morgan Diageo, největšího importéra piva ve Spojených státech Constellation Brands a také nápojářského giganta Coca-Colu. Za vše může masová obliba její pálenky Moutai na čínském trhu. Především prodej této "ohnivé vody", jak ji někteří nazývají, zvýšil v loňském roce hodnotu firmy na 421 miliard dolarů.
Přestože velkou část ekonomiky poznamenala koronavirová krize, hodnota akcií firmy Kweichow Moutai na šanghajské burze vzrostla za loňský rok téměř o 70 procent. Společnost, která je částečně vlastněna státem, se tak stala nejhodnotnější čínskou netechnologickou firmou. Podle zpravodajské stanice CNN svou hodnotou předčila i značky jako jsou Toyota, Nike nebo Disney.
1. Tencent: 173 bilionů dolarů
2. Alibaba: 637 miliard dolarů
3. Kweichow Moutai: 421 miliard dolarů
4. Industrial and Commercial Bank of China: 268 miliard dolarů
5. Ping An Insurance: 244 miliard dolarů
Akcie společnosti patří do kategorie tzv. blue chip stocks, tedy akcií největších a nejziskovějších firem, které stabilně rostou a také pravidelně vyplácejí dividendy. V roce 2019 se Kweichow Moutai stala první čínskou společností po 14 letech, u které cena za akcii přesáhla tisíc jüanů, tedy přibližně 145 dolarů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.