Každý týden odjíždí z logistického centra v Mladé Boleslavi zhruba dvě tisícovky palet s nejrůznějšími autodíly a materiály pro výrobu automobilů Škoda v Rusku. A úkol, jak je co nejlépe poskládat do velkých námořních kontejnerů, závisel donedávna na šikovnosti a zkušenosti tamních skladníků. Ti museli znát obrovské množství nejrůznějších možností a omezení, které palety se mohou či nesmí skládat na sebe a jak využít v kontejneru každou volnou skulinu. Přes jejich nesporné mistrovství a vynalézavost je dokázala umělá inteligence překonat.
Když úřaduje umělá inteligence: díky datům firmy odhalí zmetky ve výrobě a předcházejí odstávkám
Po nasazení systému Optikon, který s pomocí algoritmů umělé inteligence optimalizuje vytížení kontejnerů, se zvýšilo využití jejich vnitřního prostoru. Za celý rok díky tomu z logistického centra odjelo o 300 kontejnerů méně. "To představuje sedm vlakových souprav a finanční úsporu 840 tisíc eur," dodává Jakub Novák, specialista systémové podpory logistiky. Investice do tohoto systému se tak automobilce vrátila už po půl roce používání.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist