Každý týden odjíždí z logistického centra v Mladé Boleslavi zhruba dvě tisícovky palet s nejrůznějšími autodíly a materiály pro výrobu automobilů Škoda v Rusku. A úkol, jak je co nejlépe poskládat do velkých námořních kontejnerů, závisel donedávna na šikovnosti a zkušenosti tamních skladníků. Ti museli znát obrovské množství nejrůznějších možností a omezení, které palety se mohou či nesmí skládat na sebe a jak využít v kontejneru každou volnou skulinu. Přes jejich nesporné mistrovství a vynalézavost je dokázala umělá inteligence překonat.

Po nasazení systému Optikon, který s pomocí algoritmů umělé inteligence optimalizuje vytížení kontejnerů, se zvýšilo využití jejich vnitřního prostoru. Za celý rok díky tomu z logistického centra odjelo o 300 kontejnerů méně. "To představuje sedm vlakových souprav a finanční úsporu 840 tisíc eur," dodává Jakub Novák, specialista systémové podpory logistiky. Investice do tohoto systému se tak automobilce vrátila už po půl roce používání.

O datech a lidech

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist