Před dvěma lety hlásil lihovarník Martin Žufánek, že musí on i celá jeho rodina zpomalit, protože mimořádně úspěšný rok 2018 málem skončil tragédií – otec i bratr z přepracování zkolabovali. Jako by to pro něj ale už neplatilo: teď třiačtyřicetiletý podnikatel zakládá novou firmu, navíc v sektoru hodně vzdáleném lihovarnictví.

„Rozjíždím marketingovou a komunikační agenturu, která se bude specializovat na komunikační strategii, budování značky a PR,“ hlásí tuzemský průkopník kvalitních kořalek, který se prosadil originální výrobou pálenek, ginu nebo absintu. Spolu s Žufánkem společnost pojmenovanou Wiseguys (česky chytří hoši) zakládá někdejší ředitel výzkumné agentury Nielsen Tomáš Pflanzer.

„Známe skoro všechny a téměř od všeho máme klíče. Během posledních let jsme měli prsty v mnoha projektech, firmách i značkách, od kultury přes gastronomii až k investicím. Neustále nás někdo žádal o pomoc nebo radu. Nejsme raketoví vědci, ale máme absolutní cit pro to, jak komunikovat autenticky. A bezmezně věříme, že autenticita prodává,“ uvádí Martin Žufánek.

Když říká, že se na něj obrací jiní, aby jim poradil, týká se to i projektu, který loni uspořádaly Hospodářské noviny. Martin Žufánek byl jedním z Andělů HN, tedy byznysmenů, kteří po první vlně covidu zdarma a dobrovolně radili jiným podnikatelům, již se kvůli koronaviru dostali do problémů a potřebovali svůj byznys restartovat.

Žufánek s Pflanzerem spoléhají na to, že mají dost zkušeností s marketingem i budováním byznysu. A mají se oč opřít, protože lihovar Žufánek z malé rodinné palírny vyrostl na podnik, který ročně atakuje stamilionové tržby a mohl by jít mnohem výš, kdyby to Žufánkovic rodina chtěla (což ale nechce a firmu záměrně drží menší). A kromě toho, že jejich kořalky jsou opravdu dobré, v úspěchu sehrál klíčovou roli i Žufánkův cit pro komunikaci a marketing.

„Jsme přesvědčeni, že spousta skvělých firem ve své komunikaci nezdůrazňuje to skutečně zajímavé. My jsme pomocí Wiseguys vlastně jen formalizovali to, co spolu děláme roky. Na- časování je ideální, na trhu dochází k pohybům, vznikají noví vítězové zítřka. Chceme být u toho, máme know-how a k tomu skupinu fantastických poradců napříč celým spektrem,“ vysvětluje Tomáš Pflanzer.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist