Dachser si od letošního dubna pořizuje nové návěsy pouze v provedení megatrailer. V Německu celou svou flotilu 680 vozů převede na megatrailery do roku 2027, v následujících letech obmění vozidla v dalších 24 evropských zemích se zastoupením obchodní oblasti European Logistics. Od objemnějšího ložného prostoru megatrailerů si Dachser slibuje nižší spotřebu paliva.

„Limitujícím faktorem ve sběrné službě zpravidla není maximální přípustná celková hmotnost 40 tun, nýbrž disponibilní ložný objem,“ vysvětluje Christian Schütz vedoucí nákupu techniky. „Více ložného prostoru znamená lepší vytížení, u megatraileru až o 18 procent. To je efektivní a navíc také dobré pro ochranu klimatu, protože tím můžeme ušetřit počet realizovaných jízd.“

Takzvané megatrailery jsou stejně dlouhé a široké jako standardní návěsy a také jejich celková výška zůstává pod čtyřmi metry, což je maximální výška vozidla povolená v Německu. Megatrailery ale mají o 20 centimetrů větší vnitřní výšku, protože ložný prostor se nachází jen 100 centimetrů nad povrchem silnice. To představuje celkem osm kubických metrů ložné plochy navíc. Při nakládce na dvě patra pak megatrailer nabízí prostor pro 67 europalet. Tím se téměř blíží kapacitě jedné soupravy se dvěma výměnnými nástavbami, která však nabízí ještě o pět paletových míst více než megatrailer a Dachser ji bude i nadále přednostně využívat.

„Dachser byl už před padesáti lety průkopníkem v oboru, když zavedl používání výměnných nástaveb, které, co se efektivity ložného prostoru týče, stále nastavují laťku. Nyní chceme být navíc také prvním poskytovatelem sběrné služby v Evropě, který nahradí standardní návěsy megatrailery,“ vysvětluje Alexander Tonn, provozní ředitel silniční logistiky. „Megatrailery sice mají vyšší pořizovací náklady, kompenzují to však během celé své životnosti svojí vyšší ekonomickou efektivitou.“

Příklon k megatrailerům je součástí dlouhodobé strategie Dachseru orientované na ochranu klimatu, která vsází především na efektivní logistiku a technické inovace. Společnost je přesvědčena, že se jedná o nejlepší cestu jak ve středně a dlouhodobém horizontu dosáhnout dvoustupňového cíle Pařížské dohody a také cílů pro ochranu klimatu Evropské unie a mnoha dalších zemí. Dachser přitom spolupracuje se zákazníky a partnery, kteří rovněž chtějí aktivně posouvat logistiku směrem k technologiím s nízkou nebo nulovou produkcí emisí. Soustředí přitom svoje aktivity v ochraně klimatu na čtyři podstatné oblasti činnosti: účinnost procesů, energetickou efektivitu, výzkum a vývoj a firemní občanství, tedy sociální a společenskou angažovanost, které překračují obchodní zájmy společnosti. 

Související