Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 48 procent na 2,6 miliardy dolarů (56,8 miliardy korun). Tržby firmy se po odeznění pandemie nemoci covid-19 zotavily rychleji, než se čekalo. Coca-Cola zároveň ve středeční výsledkové zprávě zvýšila výhled tržeb a zisku na celý letošní rok. Díky opětovnému otevření kin, restaurací a stadionů se totiž zvyšuje poptávka po jejích nápojích.

Zisk na akcii bez jednorázových položek činil 68 centů, zatímco analytici čekali zisk 56 centů na akcii. Čisté tržby se pak zvýšily o 42 procent na 10,1 miliardy dolarů, a překonaly tak odhady analytiků společnosti Refinitiv. Ve stejném období loni kvůli karanténním omezením tržby naopak o 28 procent klesly.

Objem prodeje se zvýšil o 18 procent na úroveň, která byla srovnatelná s rokem 2019. Některé trhy, jako je Čína, Brazílie a Nigérie, se už dostaly nad úroveň poptávky z roku 2019. Jiné, jako je například Indie, kvůli pandemii stále čelí tlaku, uvedla firma.

Tržby v Severní Americe Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšila o 28 procent, zejména díky zrušení některých omezení spolu s růstem počtu očkovaných proti covidu-19. Objem prodeje se zvýšil o 17 procent.

V letošním roce firma podle aktualizovaného odhadu očekává růst takzvaných organických tržeb o 12 až 14 procent, zatímco dosud počítala s růstem nejvýše o devět procent. U očištěného zisku na akcii firma čeká růst o 13 až 15 procent, původně jej odhadovala kolem deseti procent.

Související
Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru