Stoleté přípravy na přesun brněnského nádraží jsou o krok dál. Největší mezinárodní architektonickou soutěž v Česku vyhráli nizozemští architekti z firmy Benthem Crouwel Architechts a ateliéru West 8. S odměnou šest milionů korun získali i zakázku. Za stavbu dopravního uzlu, která potrvá minimálně do roku 2032, zaplatí jihomoravské město 40 až 50 miliard korun. Přibližně polovinu bude stát výstavba samotného nádraží. Promění se i přilehlá čtvrť Trnitá podél řeky Svratky. HN se na vítězný projekt ptaly Pascala Cornipse, jednoho z hlavních autorů návrhu.

HN: Když jste seděl před prázdným listem papíru a měl před sebou úkol navrhnout brněnské nádraží, čím jste začal?

Je zajímavé, že to nebyl kompletně prázdný list papíru. Dostali jsme spoustu informací od klienta, tedy města Brna. Už na začátku jsme měli takzvaný referenční návrh, což je takový přednávrh toho, jak by nádraží mohlo vypadat. Hlavně se to týkalo například umístění kolejí, s těmi už jsme nehýbali. Začali jsme dvěma věcmi – analýzou referenčního návrhu a pak samotného města. Snažili jsme se pochopit kulturu Brna a také to, co je pro lidi, kteří tam žijí, důležité. Tyto poznatky jsme pak projektovali do budovy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se