Stop šíření genderových stereotypů! Dánský hračkářský gigant výrazně upraví své stavebnice tak, aby více odpovídaly požadavkům dnešní doby. V pondělním prohlášení se proto zavázal k odstranění předsudků v oblasti genderu. Reaguje tak na výsledky interního průzkumu, podle nějž tyto stereotypy nadále omezují děti například ve výběru budoucího povolání. Výrobce oblíbené stavebnice, která se prodává ve více než 130 zemích světa, chce podle svých slov prodávat inkluzivnější produkty, aby neomezoval dětské ambice pohlavím.
„Naše společnost zajistí, aby každé dítě – bez ohledu na genderovou identitu – cítilo, že si může hrát, s čím chce,“ uvedlo Lego v prohlášení. „Benefity tvůrčího hraní, jako je budování sebevědomí, kreativity a komunikačních schopností, pociťují všechny děti. Stále však narážíme na stereotypy, podle nichž jsou některé aktivity vhodné jen pro jedno konkrétní pohlaví,“ prohlásila Julia Goldinová, produktová a marketingová manažerka společnosti. Firma Lego se proto zavázala, že svoje produkty „osvobodí od genderové předpojatosti“ a „škodlivých stereotypů“.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.